2013.08.12
Frankfurti világpremier: 200 lóerõs Opel Cascada
147 kW/200 LE teljesĂtmĂ©ny, 300 newtonmĂ©teres nyom
A közĂ©pkategĂłriájĂş kabriĂł nagyteljesĂtmĂ©nyĂ» változata felfelĂ© kerekĂti ki a benzinmotor-portfĂłliĂłt, Ă©s dupla kipufogĂłjárĂłl könnyen felismerhetõ. A motor a teljesen Ăşjonnan konstruált nĂ©gyhengeres, közvetlen benzinbefecskendezĂ©ses (SIDI = Spark Ignition Direct Injection) család második, erõsebb tagja, az 1.6 SIDI Turbo (125 kW/170 LE) mellĂ© sorakozik fel, amelyet tavasszal egyĂĽtt mutattak be a Cascadával. Mindkettõ problĂ©ma nĂ©lkĂĽl járathatĂł normál- Ă©s szuperbenzinnel is.
A Frankfurtban debĂĽtálĂł 200 lĂłerõs 1.6 SIDI Turbo mĂ©g attraktĂvabbá teszi közĂ©pkategĂłriájĂş kabriĂłnkat, a Cascadát. Ez a csĂşcs-benzinmotor rendkĂvĂĽl nagy teljesĂtmĂ©nyĂ» Ă©s nyomatĂ©kĂş, Ăgy már mindkĂ©t ĂĽzemanyaggal tudunk kimagaslĂł kĂ©pessĂ©geket nyĂşjtani, hiszen rendelkezĂ©sre áll a BiTurbo CDTI dĂzel is, 195 lĂłerõvel Ă©s 400 newtonmĂ©terrel. A Cascada tehát az igazán nagy teljesĂtmĂ©ny Ă©s a nyitott autĂłzás ritka kombináciĂłját nyĂşjtja“, mondta Martin Vögler fõmĂ©rnök.
CsĂşcs a nyomatĂ©k, a teljesĂtmĂ©ny Ă©s a sima járás is
Az Ăşj, 147 kW/200 lĂłerõs 1.6 SIDI Turbo 11 százalĂ©kkal nagyobb teljesĂtmĂ©nyĂ» Ă©s (tĂşltöltĂ©ssel) 70 newtonmĂ©terrel nagyobb nyomatĂ©kĂş (300 Nm) a vele összehasonlĂthatĂł, eddigi 1,6-literes turbĂłmotornál – ez 30 százalĂ©knyi plusz. 125 LE/liter fajlagos teljesĂtmĂ©nye minden vetĂ©lytársáét felĂĽlmĂşlja. A Cascada 235 km/Ăłrás csĂşcssebessĂ©get Ă©r el vele, ugyanakkor csak 6,7 litert fogyaszt (158 g/km CO2).A SIDI Turbo gerince a hengerek 130 báros Ă©gĂ©si csĂşcsnyomását elviselõ motorblokk. Anyaga szĂĽrke öntöttvas, az alaplap alumĂnium. A 170 lĂłerõs változattĂłl eltĂ©rõen a 200 lĂłerõs másfĂ©le dugattyĂşkat kapott, a sĂ»rĂtĂ©si viszonyt pedig 10,5-rõl 9,5-re csökkentettĂ©k. Annak Ă©rdekĂ©ben, hogy ne csak nagy teljesĂtmĂ©nyĂ», hanem kellemesen sima járásĂş is legyen a motor, optimalizálták a szĂvĂł- Ă©s kipufogĂłrendszert, Ăgy nagyon halk Ă©s nyugodt lett az alapjárat, magas fordulatszámon, illetve nagy sebessĂ©gnĂ©l Ă©s terhelĂ©snĂ©l is szĂ©pen szĂłl. A komforthoz hozzájárul az exkluzĂv HiPerStrut (High Performance Strut = nagy teljesĂtmĂ©nyĂ» rugĂłstag) elsõ futĂłmĂ» is.Az Ăşj 1.6 SIDI Turbo (147 kW/200 LE) felfelĂ© kerekĂti ki a Cascada motorválasztĂ©kát, benzinesbõl jelenleg rendelkezĂ©sre áll az 1.4 Turbo (88 kW/120 LE vagy 103 kW/140 LE) Ă©s az 1,6 literes, közvetlen befecskendezĂ©ses is (125 kW/170 LE). A kĂ©t dĂzel közĂĽl a kĂ©tliteres turbĂł teljesĂtmĂ©nye 121 kW/165 LE, 2.0 BiTurbĂł CDTI-Ă© pedig 143 kW/195 LE – mindkettõ megelĂ©gszik 5,2 liter gázolajjal, Ă©s 138 gramm per kilomĂ©teres CO2-kibocsátással könnyedĂ©n teljesĂti az A-hatĂ©konysági osztály követelmĂ©nyeit.
A 200 lĂłerõs közvetlen befecskendezĂ©sĂ» benzinmotor az Opel nagy modell- Ă©s hajtĂłmĂ»-offenzĂvájának rĂ©szekĂ©nt jelent meg. Ă–t Ă©v alatt 23 Ăşj modellt hoznak ki, 2016-ig három teljesen Ăşj motorcsalád Ă©s 13 Ăşj motor áll szolgálatba, Ăgy megĂşjul a teljes hajtĂłmĂ»-portfĂłliĂł 80 százalĂ©ka. A csökkentett mĂ©retĂ» 1.6 SIDI Turbo motorok közös jellemzõje a nagy teljesĂtmĂ©nysĂ»rĂ»sĂ©g Ă©s a kimagaslĂłan sima járás, csekĂ©ly fogyasztással Ă©s CO2-emissziĂłval. Rajtra kĂ©szek az Ăşj, modern manuális Ă©s automatikus váltĂłmĂ»vek is; a kĂ©zi kapcsolásĂş Cascada 1.6 SIDI Turbo (147 kW/200 LE) õsztõl rendelhetõ meg. A motor Frankfurtban, a közĂ©pkategĂłriájĂş kabriĂł erõforrásakĂ©nt mutatkozik be a közönsĂ©gnek, majd fokozatosan terjed el egyĂ©b Opel-modellekben.
Forrás: friss24 / Opel