2024.02.19
Kilenc év alatt 1360 milliárd ment el a Rogán-féle központosÃtott kommunikációra
Ebbõl 1000 milliárd Balásy Gyula cégeihez.
Lassan tÃzéves a NER állami kommunikációt átalakÃtó és központosÃtó intézménye, a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH). A szervezetet, ami a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda fennhatósága alá tartozik, 2014 õszén hozták létre, 2015 óta minden állami szerv csak ezen keresztül rendelhet bármiféle kommunikációs, illetve rendezvényszervezési munkát.
A bõ kilenc évvel ezelõtti indulása óta a nagyjából hetven embert foglalkoztató hivatal 951 központi keretmegállapodást kötött, Ãrja a G7. A közbeszerzési portál adatbázisában talált több mint 2300 szerzõdés alapján azt Ãrják: ebben az idõszakban összesen 1360 milliárd forint értékben kötöttek szerzõdést az NKOH keretmegállapodásai alapján az állami szereplõk kommunikációs és rendezvényszervezési feladatokra. A portál szerint ez azt jelenti, hogy az elmúlt években az NKOH keretszerzõdései alapján megkötött szerzõdések értéke a hazai kommunikációs iparág méretének közel felét érte el.
Az elérhetõ adatok alapján arra jutottak, hogy a 2015 és 2023 között a megkötött szerzõdések értékének 73 százaléka Balásy Gyula cégeihez (Lounge Design és a New Land Media) köthetõ,ez összegszerûen csaknem 1000 milliárd forintot jelent.
Volt két olyan év, amikor Balásy cégei több mint 200 milliárd forintnyi megbÃzást kaptak: 2021-ben 201,7 milliárdot, 2022-ben 285,6 milliárdot. Ez két év alatt több, mint amit rajtuk kÃvül az egész piac kapott 2015 óta. Az "egyéb NER-cégek" a kilenc év alatt összesen nagyjából 350 milliárd forintnyi megbÃzást kaptak, mÃg a G7 által "piacinak" minõsÃtett cégekhez a kilenc év alatt nagyjából csak tÃzmilliárd forint került.
A két cégnek 2016 óta 44 milliárd forintos adózott nyeresége volt.Amikor tavaly májusban összefutottunk Balásy Gyulával, nem tudta megmondani, hogyan és miért kerültek ilyen kivételes helyzetbe az érdekeltségei.
Forrás: 444.hu / abc24 media