2024.02.03
Az Apple a legértékesebb márka a világon a Brand Finance szerint
Az Apple a világ legĂ©rtĂ©kesebb márkája, mĂg a tava
A lista összeállĂtĂłi szerint a tavalyi második helyrõl idĂ©n az elsõ helyre elõrelĂ©pett Apple márkaĂ©rtĂ©ke egy Ă©v alatt 74 százalĂ©kkal, 516,6 milliárd dollárra nõtt, mĂg az AmazonĂ© csak 3,2 százalĂ©kkal emelkedett 308,9 milliárd dollárra.
A második helyre került a tavalyi negyedikrõl a Microsort 340,4 milliárd dollárral. A Google megtartotta harmadik helyét 333,4 milliárd dollár márkaértékkel.
A hatodik helyrõl az ötödikre rukkolt elõ a Samsung, márkaértéke 99,3 milliárd dollár volt.
Az ötödikrõl a hatodikra csĂşszott vissza a Walmart (96,8 milliárd dollár), a tizedikrõl a hetedikre jött föl a TikTok (84,2 milliárd dollár). Jelentõsen javĂtott a Facebook, amely az idei listán a 8. lett 75,7 milliárd dollár márkaĂ©rtĂ©kkel a tavalyi 14. hely után.
A Deutsche Telekom a 11. helyrõl a 9.-re javĂtott (73,3 milliárd dollár) Ă©s ezzel a világ legĂ©rtĂ©kesebb távközlĂ©si márkája lett. A tĂzes lista utolsĂł helyĂ©re az Industrial and Commercial Bank of China (ICBC) kerĂĽlt 71,8 milliárd dollárral, miután a kĂnai bank egy Ă©ve mĂ©g a hetedik volt a listán.,
A Tesla kikerült a Top-10-bõl, a tavalyi 9. helyrõl a 18. helyre esett 58,27 milliárd dolláros márkaértékkel.
Az 500-as listán 201 amerikai márka szerepelt, õk adják az ötszáz cĂ©g egyĂĽttes márkaĂ©rtĂ©kĂ©nek több mint felĂ©t. Az elsõ 30-ban az amerikai Ă©s kĂnai márkák mellett mindössze hat más ország cĂ©ge szerepel: a Samsung (5.), a Deutsche Telekom (9.), a Mercedes-Benz (17.), a Toyota (21.), a Shell (23.) Ă©s az Allianz (28.).
Forrás: MTI