2023.10.06
Lassan egy hete nem fér hozzá rendesen a számlájához az MBH több ezer vállalati ügyfele
Hiába ért véget kedden a péntek óta tartó informatikai átállás Mészáros Lőrinc szuperbankjánál, a bankszünnapot követő túlterheltség miatt még mindig fennakadások vannak az intézetnél.
Az MBH tájékoztatása szerint a mobilapplikációk, az SMS és internetbank, valamint a Videóbank használatára hivatalosan három napon keresztül nem volt lehetőség, azonban az ügyfelek visszajelzései alapján, egyes szolgáltatások még péntek reggel sem működtek rendesen.
Az informatikai rendszerek fúziója ráadásul régóta esedékes volt, mivel az MBH hivatalosan már május óta egy bankként funkcionál, azonban a technikai hátterük hónapokon keresztül szétválasztva üzemelt még. Így fordulhatott elő az is, hogy személyes ügyintézésnél sokszor továbbra is megkérdezték az ügyfeleket, hogy eredetileg hol bankoltak.
Sőt, emiatt néha olyan fennakadások is kialakultak, néhány ügyintézőnek nem volt gyakorlata mindhárom rendszerben, így nem tudtak minden ügyféllel egyaránt foglalkozni.A hétvégi átállás után rengeteg felhasználónak kezdett el akadozni a bank internetes felülete, sokan Facebookon vagy a szerkesztőségünknek írt levelükben adtak hangot a problémáiknak.Van aki például arról írt, hogy sem a callcenteresek, sem a bankfiók munkatársai nem tudtak segíteni neki abban, hogy nem fér hozzá a számlájához és nem tud bért utalni. Amikor pedig az ügyintéző felhívta az IT-központot, ott azt mondták neki, hogy bár tisztában vannak a hibával és ezres nagyságrendben érintettek a cégek, nem tudják megmondani, hogy mikorra tudják megoldani.Emellett hozzátette, hogy szerinte "ez a migráció nemzetközileg is példátlan hosszú leállással és hibákkal járt.
Fél év múlva a lakossági számlákat is át fogják vinni. Az lesz még szép.""Az a vezető, aki ezt így felmérte, kitalálta, felépítette a migrációs stratégiát, az vagy sokat akart spórolni, vagy szakmailag komoly hiányosságai vannak. Vagy mindkettő. (...) Hólapáttal nem lehet megépíteni Magyarország legnagyobb bankját."De olyan is volt aki arról számolt be nekünk, hogy három cég nevében összesen egyszer tudott belépni az internetbank felületére, megváltoztatni az új protokoll szerint a jelszavát. Azóta pedig hiába próbálja hárompercenként frissítgetni az oldalt, vissza sem tud lépni.
Forrás: 444.hu / abc24 media