2023.01.11
NĂ©bih: csalĂłk kĂnálnak fát a tuzifanagyker.hu oldalon
CsalĂłk kĂnálnak hatĂłsági áron ErdĂ©lybõl származĂł t
Azt kĂ©rik, hogy ne rendeljenek fát a tuzifanagyker.hu oldalon. Bár a gondosan felĂ©pĂtett, tartalmában is megnyerõ oldal hiteles felĂĽlet látszatát kelti, gyanĂşra adhat azonban okot, hogy az EUTR nyilvántartási szám hiányzik.
A Nébih-nél tett bejelentések szerint a vásárlók a megrendelést követõen részletes visszaigazolást, tételes számlának tûnõ kimutatást, valamint a két hónapja bejegyzett céghez tartozó számlaszámot kaptak. Az utalást követõen azonban a terméket már egyikük sem vehette át.
A hivatal felhĂvja a lakosság figyelmĂ©t, hogy a 10300002-13367208-00014900 MKB Banknál vezetett számlaszámra ne utaljanak tĂ»zifavásárlás Ă©rdekĂ©ben, mert a beĂ©rkezett bejelentĂ©sek alapján alapos a gyanĂş, hogy csalásra használják a számlaszámot.
Kiemelik: a rĂ©szletes honlaptartalom Ă©s a fában gazdag ErdĂ©lybõl törtĂ©nõ szállĂtásrĂłl szĂłlĂł ĂgĂ©ret valĂłsnak tĂ»nik, amit az alacsony ár Ă©s a gondosan összeállĂtott válaszok csak tovább erõsĂtenek. Ebbõl is látszik, hogy a csalĂłk egyre felkĂ©szĂĽltebbek, ezĂ©rt csak a hirdetõ Ă©s a hirdetĂ©s tartalmának alapos ellenõrzĂ©se után döntsenek a tĂ»zifavásárlás mellett.
Aki azt tapasztalja, hogy megtĂ©vesztĂ©s áldozata lett, Ărja meg panaszát a NĂ©bih-nek. KĂ©tsĂ©g esetĂ©n jelezze a jogszerĂ»tlennek tĂ»nõ hirdetĂ©seket a NĂ©bih-nek az eutr@nebih.gov.hu e-mail cĂmen.
A hatĂłság azt tanácsolja a tĂ»zifavásárlĂłknak, hogy ismert kereskedõktõl vagy erdõgazdálkodĂłktĂłl vásároljanak, emellett minden hirdetĂ©sben ellenõrizzĂ©k az EUTR azonosĂtĂł számot. E nĂ©lkĂĽl Ă©rdemes más eladĂłt keresni. EllenõrizzĂ©k az EUTR azonosĂtĂł számot a NĂ©bih honlapján, Ă©s ellenõrizzĂ©k a telefonszámot a NĂ©bih fekete listáján. TĂ»zifát csak szállĂtĂłjeggyel vegyenek át, Ă©s ne utaljanak elõre pĂ©nzt. FelhĂvták a figyelmet, hogy a közössĂ©gi mĂ©diában (Facebook) megjelent hirdetĂ©sek nagyon kockázatosak. A tĂ»zifavásárlás nagy szakĂ©rtelmet igĂ©nyel, ezĂ©rt ne a legolcsĂłbb ár alapján, hanem az eladĂł megbĂzhatĂłsága, ismertsĂ©ge, kĂ©sõbbi beazonosĂthatĂłsága alapján válasszanak - javasolták.
Forrás: MTI