2016.01.14
Tavaly adták el a legkevesebb szemĂ©lyi számĂtĂłgĂ©pet 2008 Ăłta
Tavaly csökkent 2008 óta elsõ alkalommal 300 milli
A negyedik negyedĂ©vben szezonális okokbĂłl, a karácsonyi vásárlások miatt emelkedett kissĂ© a szemĂ©lyi számĂtĂłgĂ©pek Ă©rtĂ©kesĂtĂ©se a harmadik negyedĂ©vihez kĂ©pest, de a 71,9 milliĂłs forgalom Ăgy is 10,6 százalĂ©kkal maradt el a 2014 negyedik negyedĂ©vitõl. A tavalyi teljes világpiaci forgalom 276,2 milliĂł volt, 10,4 százalĂ©kkal kevesebb az egy Ă©vvel korábbi 308,4 milliĂłnál. A szemĂ©lyi számĂtĂłgĂ©pek Ă©rtĂ©kesĂtĂ©se az IDC szerint a kĂ©szĂĽlĂ©kek hosszabbodĂł Ă©lettartama, valamint a táblagĂ©pek Ă©s a mobil eszközök által támasztott konkurencia miatt csökken mĂ©g azzal egyĂĽtt is, hogy az Ă©rtĂ©kesĂtĂ©sek növekedĂ©si ĂĽteme a mobil eszközök körĂ©ben is lassul. Alacsony bázisrĂłl, de nagyon gyors ĂĽtemben növekszik viszont a szemĂ©lyi számĂtĂłgĂ©pek közĂ© nem sorolt kĂĽlönállĂł billentyĂ»zetes "hibrid" táblagĂ©pek forgalma. A hibrid táblagĂ©peket is beszámĂtva a szemĂ©lyi számĂtĂłgĂ©pek forgalma a tavalyi negyedik negyedĂ©vben hat százalĂ©kponttal, 2015 egĂ©szĂ©ben pedig 3 százalĂ©kponttal növekedett volna. A hibrid táblagĂ©pek Ă©rtĂ©kesĂtĂ©sĂ©vel egyĂĽtt a szemĂ©lyi számĂtĂłgĂ©pek világpiaci forgalma a negyedik negyedĂ©vben 5 százalĂ©kkal, az Ă©v egĂ©szĂ©ben pedig 7,5 százalĂ©kkal maradt volna el a 2014-estõl. Az idĂ©n a szemĂ©lyi számĂtĂłgĂ©pek világpiaci forgalma az IDC elõrejelzĂ©se szerint 3,1 százalĂ©kkal csökken a tavalyihoz kĂ©pest. A hibrid táblagĂ©pekkel egyĂĽtt viszont 1-2 százalĂ©kkal növekedne. A szemĂ©lyi számĂtĂłgĂ©pek világpiacát a negyedik negyedĂ©vben is Ă©s az Ă©v egĂ©szĂ©ben is a Lenovo vezette. A negyedik negyedĂ©vben 15,4 milliĂł kĂ©szĂĽlĂ©ket Ă©rtĂ©kesĂtett a kĂnai márka, 4,5 százalĂ©kkal kevesebbet, mint egy Ă©vvel korábban, piaci rĂ©szesedĂ©se viszont Ăgy is 20,0 százalĂ©krĂłl 21,4 százalĂ©kra növekedett. A Lenovo tavaly 57,2 milliĂł szemĂ©lyi számĂtĂłgĂ©pet Ă©rtĂ©kesĂtett, 3,6 százalĂ©kkal kevesebbet, mint 2014-ben. Piaci rĂ©szesedĂ©se 20,7 százalĂ©kra emelkedett 19,2 százalĂ©krĂłl. Az Ă©ves eladási rangsorban a második a Hewlett-Packard 53,5 milliĂł, az egy Ă©vvel korábbinál 5,9 százalĂ©kkal kevesebb szemĂ©lyi számĂtĂłgĂ©ppel. A HP piaci rĂ©szesedĂ©se tavaly 19,4 százalĂ©kra emelkedett a 2014-es 18,4 százalĂ©krĂłl. A harmadik legtöbb szemĂ©lyi számĂtĂłgĂ©pet, 39,0 milliĂłt a Dell Ă©rtĂ©kesĂtette tavaly. Az elõzõ Ă©vinĂ©l 5,9 százalĂ©kkal kevesebb kĂ©szĂĽlĂ©k eladásával 14,1 százalĂ©kos piaci rĂ©szesedĂ©sre tett szert 13,5 százalĂ©k után.
Az Apple tavaly eladásait Ă©s rĂ©szesedĂ©sĂ©t is növelte a szemĂ©lyi számĂtĂłgĂ©p piacon: 20,8 milliĂł kĂ©szĂĽlĂ©ket Ă©rtĂ©kesĂtett, 6,2 százalĂ©kkal többet, mint 2014-ben, rĂ©szesedĂ©se pedig 7,5 százalĂ©kra nõtt 6,3 százalĂ©krĂłl. Az Acer eladásai tavaly 18,1 százalĂ©kkal 19,7 milliĂłra csökkentek, piaci rĂ©szesedĂ©se pedig 7,1 százalĂ©kra 7,8 százalĂ©krĂłl. Az összes többi szemĂ©lyi számĂtĂłgĂ©p gyártĂł eladásai 19,7 százalĂ©kkal 85,9 milliĂłra csökkentek tavaly. EgyĂĽttes piaci rĂ©szesedĂ©sĂĽk 31,1 százalĂ©kra zsugorodott 34,7 százalĂ©krĂłl.
Forrás: MTI