2015.08.27
Az Apple Ă©s a Xiaomi átalakĂtotta a viselhetõ eszközök világpiacát
Az új gyártók megjelenése alapjaiban forgatta fel
Az Apple Watch bemutatásával az Apple rögtön a második helyezĂ©st szerezte meg magának a viselhetõ számĂtástechnikai eszközök gyártĂłinak világranglistáján. Az Apple a második negyedĂ©vben 3,6 milliĂł viselhetõ kĂ©szĂĽlĂ©ket (Apple Watch) Ă©rtĂ©kesĂtett, mindössze 800 ezerrel kevesebbet a piacvezetõ Fitbit 4,4 milliĂłs eladási számánál. Nagyot szakĂtott a viselhetõ kĂ©szĂĽlĂ©kek piacán a szintĂ©n Ăşj jövevĂ©nynek számĂtĂł Xiaomi is. A kĂnai vállalat 3,1 milliĂł kĂ©szĂĽlĂ©kkel a harmadik helyen debĂĽtált a ranglistán. A viselhetõ számĂtástechnikai eszközök második negyedĂ©vi Ă©rtĂ©kesĂtĂ©si volumene leginkább a kĂ©t Ăşj belĂ©põnek köszönhetõen 223,2 százalĂ©kkal 18,1 milliĂłra emelkedett a 2014 második negyedĂ©vi 5,6 milliĂłrĂłl. "Minden egyes alkalommal, amikor az Apple belĂ©p egy Ăşj piacra nem csak saját magára, de az egĂ©sz piacra felhĂvja a felhasználĂłk figyelmĂ©t" - kommentálta Ramon Llamas, az IDC viselhetõ számĂtástechnikai eszközökkel foglalkozĂł csapatának vezetõje a világpiaci forgalom lendĂĽletes növekedĂ©sĂ©t. Legnagyobb hatása az Apple belĂ©pĂ©sĂ©nek az "okos", azaz harmadik fĂ©ltõl származĂł alkalmazások futtatására is alkalmas viselhetõ eszközök piacára volt. Ebben a kategĂłriában minden második eladott eszköz Apple Watch volt a második negyedĂ©vben - mutatott rá Jitesh Ubrani, az IDC szakĂ©rtõje. Annak ellenĂ©re is, hogy szám szerint a Fitbit felĂĽlmĂşlta az Apple eladásait, a cĂ©g csak egyes cĂ©lfeladatok elvĂ©gzĂ©sĂ©re alkalmas "egyszerĂ»" viselhetõ eszközöket forgalmaz. Ez a kategĂłria pedig az elõrejelzĂ©sek szerint az elkövetkezõ Ă©vekben veszĂteni fog piaci sĂşlyábĂłl, Ăgy minden valĂłszĂnĂ»sĂ©g szerint az Apple veszi majd át a piacvezetõ szerepet.
A piacvezetõ Fitbit annak ellenĂ©re is, hogy a második negyedĂ©vben 4,4 milliĂł, a 2014 második negyedĂ©vi 1,7 milliĂłnál 158,8 százalĂ©kkal több kĂ©szĂĽlĂ©ket Ă©rtĂ©kesĂtett, "mindössze" 24,3 százalĂ©kos piaci rĂ©szesedĂ©sre tett szert, kisebbre az egy Ă©vvel korábbi 30,4 százalĂ©knál. Az Apple 3,6 milliĂł kĂ©szĂĽlĂ©k eladásával 19,9 százalĂ©kos, a Xiaomi pedig 3,1 milliĂłval 17,1 százalĂ©kos piaci rĂ©szesedĂ©sre tett szert. A Xiaomi szinte megállĂthatatlanul tör elõre csak KĂnában, bár az utĂłbbi idõkben megkezdte Ă©rtĂ©kesĂtĂ©si csatornái kiĂ©pĂtĂ©sĂ©t kĂĽlföldön is. Az Ă©rtĂ©kesĂtĂ©si rangsorban a negyedik a Garmin volt 0,7 milliĂł kĂ©szĂĽlĂ©k eladásával, ami 3,9 százalĂ©kos piaci rĂ©szesedĂ©shez volt elegendõ. A Garmin eladásai 40 százalĂ©kkal nõttek a 2014 második negyedĂ©vi 0,5 milliĂłhoz kĂ©pest, ami akkor mĂ©g 8,9 százalĂ©kos rĂ©szesedĂ©shez volt elegendõ.
A piac nagy vesztesĂ©nek a Samsung bizonyult, hiszen eladásai 0,8 milliĂłrĂłl 25,0 százalĂ©kkal 0,6 milliĂłra csökkentek, piaci rĂ©szesedĂ©se pedig 14,3 százalĂ©krĂłl 3,3 százalĂ©kra zsugorodott. A Samsung alig egy hajszállal elõzte meg a Huawei Ă©s a Jawbone kĂ©szĂĽlĂ©keket a legnagyobb öt gyártĂł közĂ© valĂł bekerĂĽlĂ©sĂ©rt vĂvott kĂĽzdelemben. Az összes többi gyártĂł egyĂĽttesen 119,2 százalĂ©kkal 5,7 milliĂłra növelte eladását 2,6 milliĂłrĂłl, de az Apple Ă©s Xiaomi kĂ©szĂĽlĂ©kek özöne alatt piaci rĂ©szesedĂ©sĂĽk Ăgy is 31,5 százalĂ©kra zsugorodott 46,4 százalĂ©krĂłl.
Forrás: MTI