Bemutatkozott Thor kalapácsa, az új Volvo XC90: nem baj, ha letérsz az útról
A forma és a megjelenés nem valami forradalmi: a svéd autógyár a biztonság és a technika terén igyekszik villatani a második generációs XC90-nel, mely nagyon fontos a márka jövője szempontjából. Debütált az új embléma is.
Az XC90 és XC60 remekül fogy, de általában véve szüksége van a Volvónak arra, hogy nagyot lendítsen az eladásokon: ez a szerep jutott az XC90-nek, mely létfontosságú modell. Hivatalosan Párizsban mutatkozik be majd októberben, de képeket és pár érdekességet már elárultak a modellről.
A kasztni visszafogott, már-már csalódás lehet a látványos koncepciók és a Volvo sokat ígérő szavai után. Felismerhetőek az előd arányai és egyes vonásai, de összességében a lámpák jelentik a legnagyobb dobást: az első, fektetett T formájú LED-eket Thor kalapácsaként marketingelik, hátul talán fordított kérdőjel juthat eszünkbe a világítótestekről.Két olyan biztonsági asszisztens is bekerül a gépbe, melyek világújdonságnak számítanak: a Run off Protection érzékeli, ha az autó elhagyja az úttestet, és addig kormányozza a gépet, amíg az mozgásban van. Az ülésben olyan energiaelnyelő zónát alakítottak ki, mely a gerincsérülések megelőzését szolgálja. A cél, hogy erős becsapódás esetén harmadával csökkentsék a vertikális erőhatásokat.
A második világújdonság a kereszteződésekben segít, vészfékként működik: ha kanyarodás közben fennáll a veszélye annak, hogy a sofőr keresztezi a szembeforgalom útját, akkor lefékezi az autót, elkerülve az ütközést. A Volvónál is megjelenik a 360 fokban látó parkasszisztens: elöl négy kamera vesz részt a munkálatokban, ezen kívül a visszapillantóban és a hátsó rendszám felső részén is van egy “szem”. A rendszer előre és tolatva is beáll, a sofőrnek a pedálokat kell kezelnie a folyamat alatt.
A 400 lóerős Volvo XC90 T8 érdekes technikát rejt: 2 literes, kompresszorral és turbóval megtámogatott benzinmotor és egy elektromotor kombinációja. A rendszer 640 Nm-es nyomatékkal bír, tisztán elektromos módban 40 kilométert lehet megtenni. A 60 kW-os elektromotor a hátsó kerekeket hajtjaA csúcsverzió alatt négy variáns található, két dízel és két benzines. A 225 lóerős D5 Bi-Turbódízel maximális nyomtéka 470 Nm, átlagban 6,0 litert kér. A D4 190 lóerős, 400 Nm áll a listán, 5 literrel is beéri a gyár szerint. A benzinesek között ott a T6 kompresszorral és turbóval (320 lóerő, 400 Nm) és a 254 lóerős T5 350 Nm nyomatékkal. A motorokat lehet első- és összkerék-hajtással is kombinálni.
A brit Bowers & Wilkins kifejezetten az XC90-nek fejlesztett csúcshifit, melyben 19 hangszóró és 1400 Watt szórakoztatja az utasokat. Az új XC90 jövő év elején kerül a kereskedésekbe.
F1 live